top of page

עיצוב בברצלונה – 5 יעדי עיצוב בברצולנה

הו ברצלונה, זוהר ארגוב שר לך אבל אני בוחרת פשוט להנות מיופיך. קשה מאוד לתאר את היופי שלך ברצלונה. העיצוב, הסמטאות, האווירה, האנשים, האוכל, השפה, האוויר והשופינג - הכל מושלם אצלך. אז שוב נטשתי את אורן וטסתי לשאוף אויר ערים צלול כסנגרייה בפעם החמישית שלי, וכף ידי עוד נטויה. קבלו 5 יעדים מעוצבים בברצלונה (וכן, גם איפה לעשות שופינג בברצלונה!)

סטודיו שיר קולטון לשמלות כלה - שד' וושינגטון ת"א צילום : ירון צור לביא

קקטוסים לצד אביזרים ורודים ומוזהבים בחנות מזון דו מונד צילום: אסין קייטון

מזג אויר אביבי ונוח, כריך טרי ארוז היטב ומלא בכל טוב, שייק פירות עם המון ויטמינים בשוק האוכל בוקרייה שממוקם על שדרת לה רמבלה ואני מוכנה למסע העיצוב שלי באחת הערים האירופאיות האהובות עלי, ברצלונה. למה? כי הכל כל כך פשוט, ההתמצאות קלה במרחב, האנשים נחמדים ושמחים, השוטטות הרגלית נעימה בתוך הסמטאות המדהימות, מזג האויר נוח רוב השנה, יש מגוון רחב של מטעמים, הכל זול וגם בפעם החמישית יש עוד מה לראות. אגב, העיצוב בברצלונה מהווה עבורי ועבור אורן השראה ולכן קראנו לסטודיו שלנו בשם אחד הרחובות המשמעותיים והמעוצבים בברצלונה – שדרות דיאגונל. אתחיל מחנויות עיצוב שמילאו לי בכיף כמה שעות טובות ואקנח במסעדה אחת שאם אתם חובבי קולינריה או עיצוב (או חובבים את שניהם, כמוני) אסור לכם לפספס!!

1. נטורה קאסה - Natura Casa

רשת ספרדית המתמחה בעיצוב בגדים, רהיטים ואביזרים משלימים אותנטיים לבית בייצור עצמי ובכמויות מוגבלות במפעלים קטנים התורמים לקהילה. למותג יש שני תתי מותג: Natura – רשת חנויות בגדים ואביזרים Natura Casa – רשת חנויות רהיטים ואביזרים לבית

הכניסה לחנות נטורה קאסה צילום:אסין קייטון

בסניף העצום הממוקם ברחוב דיאגונל, בקומת הכניסה, תמצאו מגוון מוצרים לבית המאורגנים לפי נושאים עם השפעה רבה מהטבע ומסגנון הבוהו שיק שיכנס חזק לנוף העיצוב בקיץ הקרוב. שטיחי קילים, כלי מטבח בגוונים טבעיים, ירוקים וכתומים, מפות מבדים טבעיים ורהיטים מעץ ומקש. בקומת המרתף תמצאו בגדים מבדים טבעיים גם כן במראה בוהו מוקפד. המחירים לא זולים במיוחד אבל שווים את המוצרים המיוחדים שהרשת מציעה. בכל מקרה שווה ביקור.

(התמונות צולמו בסניף שברחוב Diagonal 472)

אם רק יכולתי להביא הכל איתי צילומים: אסין קייטון

2. מזון דו מונד - Maisons Du Monde

רשת צרפתית בפריסה אירופאית המתמחה ברהיטים ואביזרים משלימים לבית.

הכניסה לחנות מזון דו מונד

צילום:אסין קייטון

נחשפתי לרשת המדהימה הזו לפני כמה שנים בביקורי בצרפת ושמחתי לגלות שהרשת פתחה סניף בברצלונה. כמובן שבאתי עם מזוודה ריקה מוכנה לכל דבר שרק יתחשק לי לרכוש. בסניף שברחוב דיאגונל תמצאו שתי קומות המחולקות לפי צבעים, וגם כאן מורגשת השפעה רבה מסגנון הבוהו דרך אביזרים רקומים מקרושה, שטיחי קילים, מתלים לעציצים מחבלים, פסלי קקטוסים שממשיכים איתנו עוד מהשנה הקודמת, ונגיעות זהב. המחירים כאן שפויים ושווים לכל כיס! והופ חצי מזוודה כבר מלאה (:

התמונות צולמו בסניף ברחוב Diagonal 405 (ממש ממול נטורה קאסה)

קקטוסים אול אובר, שנה שניה ברציפות, מודה שגם אני נדבקתי

צילומים:אסין קייטון

3. קאלמה - Calma

רשת ספרדית המתמחה בטקסטיל לפנים וחוץ הבית.

הכניסה לחנות קאלמה צילום:אסין קייטון

בחנות קטנה המחולקת לפי משפחות צבעים תוכלו למצוא שטיחים, כריות בד, כריות סרוגות, מצעים, וילונות, מפות וכל מה שעשוי מבד שיכול להוסיף אופי וצבע לבית. החומרים מרגישים איכותיים והתפירה עמידה. המחיר מעולה! אם היה לי מקום הייתי מביאה עוד שטיחים וכריות חוץ, אבל נאלצתי להסתפק בכרית סרוגה וכרית פשתן מוארכת. אין תלונות!

(התמונות צולמו בסניף ברחוב BALMES 149 (דקה הליכה ממזון דו מונד)

צבעוניות נפלאה וטקסטיל משובח בחנות קאלמה

צילומים:אסין קייטון

4. מוי מוצ'ו - Muy Mucho

רשת ספרדית בעלת מספר סניפים בברצלונה ובכל ספרד, המתמחה באביזרים משלימים ומתנות לבית.

הכניסה לחנות מוי מוצ'ו צילום: אסין קייטון

חנות עם תאורה דרמטית המאירה על אביזרים בגוון טבעי. החל מכריות לב מפשתן דרך עציצים מפח וסלי קש ועד כלי מטבח מעץ. גם כאן הקקטוסים מציצים בין הפריטים, חלקם טבעיים וחלקם לא. המחירים כאן זולים ושווים. כמובן שחזרתי עם כרית לב מפשתן לבת שלי.

(התמונות צולמו בסניף שבקניון דיאגונל שברחוב Diagonal Mar Avinguda Diagonal, 3)

עושה חשק ללבוש גלבייה לבנה ולהזרק במדבר

צילום:אסין קייטון

5. מסעדת אל נסיונל - El Nacional

כניסה מרשימה למבואה של המסעדה צילום: באדיבות מסעדת אל נסיונל

בסמטה סמוכה ל"קאסה בטיו" שתכנן האדריכל גאודי, שוכנת לה מסעדה שהיא מסע בזמן אל חיי הלילה התוססים של שנות ה-20. המבנה מזכיר האנגר מעוצב והכניסה מרהיבה. כל פרט במסעדה הזאת עוצב בצורה מוקפדת.

מבואת הכניסה מלאה בצמחייה ירוקה צילום: אסין קייטון

המסעדה מחולקת לארבעה אזורים עיקריים, כשלכל איזור מארחת משלו ועיצוב ייחודי, כשכולם שואבים השראה מסגנון הצ'רלסטון. בכל חלל ישנו שילוב מעניין של אריחים מצוירים המאפיינים את ברצלונה, גופי תאורה מוקפדים, כסאות מגוונים וחשיבה על עיצוב הקירות וכלי ההגשה.

מבט על ארבעת האיזורים צילום: באדיבות מסעדת אל נסיונל

בין ארבעת המסעדות מוקמו ברים המגישים משקאות חריפים לפי סגנונות. כל בר בעיצוב אחר ועם חשיבה על הפרטים הקטנים, כשברקע מתנגנת לה מוזיקה שמאפיינת את שנות ה20 של המאה הקודמת.

ברים מגוונים בין איזורי הקולינריה צילום: באדיבות מסעדת אל נסיונל

במעבר אל תאי השירותים ישנו חדרון מזכוכית עם מספר כיסאות ומראות מוארות מושלמות לתיקון האיפור. חדר השירותים מעורב לגברים ונשים. במרכז ישנה שורה של כיורים משיש משני הכיוונים עם מראות ומגוון ברזים אשר יוצאים מצנרת חשופה בסגנון וינטג' ובצד ימין שורה של תאי שירותים אשר בתקרה של כל תא מראה, מעניין למה (:

חדר התרעננות וחדרי שירותים מושקעים צילום: באדיבות מסעדת אל נסיונל

והמנות, אוי המנות, לא משנה מה לקחנו לאכול, הטעם היה אלוהי! יש לומר שלא זול במיוחד אפילו די יקר (מאוד לא אופייני לברצלונה) אבל החוויה, הטעם והעיצוב שווים כל יורו שהשארתי במקום המושלם הזה. בקיצור אל תפספסו!! ושוב תודה לחברתי השפית מאיה דרין על ההמלצה המדוייקת, את אף פעם לא מאכזבת את הקיבה שלי. ממליצה לכם להכנס לאתר המסעדה כדי לספוג קצת מהאוירה

מגוון אריחים ופריטים שנבחרו בקפידה במסעדת אל נסיונל צילום: באדיבות מסעדת אל נסיונל ואסין קייטון

המלצה חשובה לרציניים בלבד: צאו מהארץ עם מזוודה ריקה! אין לדעת עם איזה שלל תרצו לחזור אחרי מסע בכל היעדים הנפלאים בברצלונה #אחת שיודעת! (בנסיעה הקודמת חזרתי עם ארגזי פירות מעץ מהממים שאספתי בשוק האוכל בוקרייה).

ברצלונה אהובתי, תודה שקיבלת אותי בחיבוק ענק גם בביקור החמישי, מבטיחה לחזור שוב!

כתבות מומלצות
  • Facebook - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page